Copywriting to w skrócie reklama pisana w formie drukowanej. Tekst jest tak spreparowany, aby przekonać czytelników i wpłynąć na nich przy podejmowaniu decyzji, co zwykle przynosi większe pieniądze dla firmy zamawiającej takie usługi.
Ludzie są naturalnie stworzeniami wizualnymi. Niezależnie od tego, czy jest to dobrze skomponowana fotografia, elegancki wygląd produktu, czy mistrzowskie malowanie, łatwiej nam zrobić wrażenie, które możemy natychmiast przetworzyć. Treści pisane ze względu na swój charakter są często zaniedbywane lub, co gorsza, całkowicie pomijane. Jak na ironię, jest to również najważniejszy element w marketingu produktu lub usługi. Dobrze napisany tekst zaskakuje ludzi kreatywnością, dzięki czemu Twój produkt bardziej zapada w pamięć. Profesjonalnie napisany tekst łączy się z czytelnikami, używając tonu odpowiedniego dla Twojej firmy. Profesjonalny copywriter może to zaoferować i wiele więcej. Kiedy podejmą się projektu, będą mieli zupełnie wyjątkową, świeżą perspektywę. Podczas gdy zmagasz się ze starym tekstem, mogą wykorzystać swoją kreatywność, aby ożywić opisy produktów. Ponieważ jesteś pochłonięty swoim biznesem, może być trudno znaleźć czas na poprawianie treści na swojej stronie. Posiadanie zewnętrznej perspektywy profesjonalisty może być nieocenione. Dzięki procesowi twórczemu profesjonalnego copywriter Twoje cele i wizja firmy mogą stać się bardziej określone i widoczne.
Jeśli jednak utworzysz treść przepełnioną słowami kluczowymi, nie tylko zniechęci to czytelników, ale również sprowokujesz, że wyszukiwarka może całkowicie odrzucić cię z wyników wyszukiwania.
W 2013 roku Google wprowadził nowy algorytm wyszukiwania Hummingbird. Google bardziej niż kiedykolwiek nagradza przydatne i trafne treści, dlatego optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest konieczna. Dobry copywriter wie, jak subtelnie ukierunkować tekst na SEO bez narażania jakości treści. Zdają sobie sprawę, w przeciwieństwie do wielu osób, że starają się przekonać swoich czytelników, a nie wyszukiwarkę.