Przy podejmowaniu decyzji, które pompy paliwowe należy zainstalować na stacjach benzynowych, a budżet wymaga najlepszej jakości w połączeniu z wydajnością i nie wymaga konserwacji, wówczas zatapialne pompy paliwowe spełniają wszystkie te kryteria, bazując na układzie ciśnieniowym zamiast technologii ssącej.

Korzyści stają się bardziej widoczne, gdy układ witryny z zatapialną pompą paliwa jest na etapie projektowania. Na początek potrzeba mniej przewodów rurowych i mniejszej liczby pomp paliwa. Dla laika może to zabrzmieć zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe, ale faktów nie można przeoczyć. Na stacjach benzynowych w przeszłości umieszczano pompy paliwowe bezpośrednio nad zbiornikami lub przynajmniej w pobliżu, więc pompy ssące zastosowano jako łatwe rozwiązanie. Pojawienie się większych stacji benzynowych, ze zbiornikami zainstalowanymi w większych odległościach od wysp pompowych, podważyło technologię ssania, a zatem zainstalowanie zanurzalnych pomp paliwowych, wykorzystujących ciśnienie było z kolei właściwszym rozwiązaniem.

Niezależnie od wielkości obszaru, zatapialne pompy paliwowe oferują projektantom większą elastyczność, ponieważ zbiorniki i dystrybutory paliwa można zlokalizować niemal wszędzie, dzięki pompom ciśnieniowym o większej wydajności pod względem natężenia przepływu, mocy i sięgać na większe odległości w porównaniu do systemów ssących. Jeśli odległość nie stanowi problemu, prostota zatapialnych pomp paliwowych jest tak samo ważna, jak potrzebna jest mniejsza liczba pomp ssących i przewodów rurowych, bez względu na ich rozmieszczenie i odległości. W rezultacie potrzeba mniej przewodów rurowych ze zbiorników, ponieważ zatapialne pompy do oleju napędowego wewnątrz zbiornika dostarczają do wszystkich dystrybutorów paliwa na wszystkich wyspach. Nawet z punktu widzenia klienta wrażenia z tankowania z zastosowaniem pomp opartych na systemie ciśnieniowym są przyjemniejsze ze względu na niski poziom hałasu w porównaniu z dozownikami opartymi na technologii pompy ssącej.