Obecnie rośnie świadomość przedsiębiorców świadomość budowanie swojej marki w internecie. Podstawą jest oczywiście posiadanie strony internetowej, która musi być czytelna, i spełniać swoje podstawowe funkcje, czyli informować potencjalnych klientów o działalności firmy, przedstawiać ofertę, ale także umożliwić kontakt.

Każdy chce także aby strona była widoczna w wynikach wyszukiwania na odpowiadające naszej działalności słowa kluczowe. Oczywiście należy bardzo dobrze sprawdzić które słowa kluczowe najlepiej opisują prowadzoną przez nas działalność. Warto także sprawdzić jakimi frazami posługują się nasi klienci. Czasem może okazać się iż właściciel firmy wybiera zbyt specjalistyczne frazy, podczas osoby poszukujące danej usługi czy towaru wpisują nazwy potoczne. W związku z tym należy dokładnie sprawdzić ilość odwiedzin na dane słowo lun frazę. Dzięki temu będziemy mogli optymalnie dopasować frazy.

Oczywiście w trakcie pozycjonowania, obserwując zachowanie klientów, wejścia na frazy, można modyfikować frazy poszukując tych najbardziej opłacalnych. Trzeba bowiem wybrać frazy najlepiej dla nas zarabiające, te które przekładają się na pozyskanie jak największej ilości klientów.

Wszystko zleży od konkurencyjności naszych fraz, jeżeli nasza branża skupia się na pozyskiwaniu klientów za pośrednictwem internetu, tym trudniej będzie nam znaleźć się na pozycjach dających odpowiednią ilość odwiedzin. Trzeba wspomnieć tez o tym że pozycjonowanie jest stałym procesem, konkurencja także pozycjonuje swoje strony w związku z czym musimy stale monitorować pozycje naszej strony na wybrane słowa kluczowe, i reagować w razie spadków. Oczywiście proces pozycjonowania należy powierzyć specjalistycznej firmie, aby uniknąć nieprzewidzianych sytuacji.

W najgorszym wypadku możemy otrzymać karę od Google w postaci filtra, za niewłaściwe podejście do tematu. Wówczas nasze pozycje mogą drastycznie spaść, co będzie łączyło się ze spadkiem ilości odwiedzin. Dlatego też pozycjonowanie powinna wykonywać firma, posiadająca odpowiednie doświadczenie w branży.