Po wyczerpaniu wszystkich innych dostępnych metod marketingowych wiele firm poszukuje nowych sposobów dotarcia do szerszego grona klientów.
Aby to zrobić, uciekają się do marketingu mobilnego. Marketing mobilny pozwala na łatwą reklamę za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Jeśli chcesz dostosować marketing mobilny do swojej strategii biznesowej, przeczytaj ten artykuł, aby uzyskać porady.Możesz zacząć od zbudowania odpowiedniej bazy danych. Numery telefonów komórkowych to nie jedyna rzecz, którą chcesz dodać do swojej listy. Posiadanie numerów telefonów komórkowych wymaga uprzedniego uzyskania zgody tej osoby. Możesz albo zaoferować klientom możliwość zarejestrowania się online, albo pozwolić im wysłać tekst w kodzie; najlepiej byłoby udostępnić obie opcje.Daj swoim subskrybentom możliwość rezygnacji z otrzymywania Twoich SMS-ów. Format Twoich wiadomości powinien automatycznie zawierać zestaw instrukcji lub zdanie „opt-out”. Musisz użyć słów, które przekażą wiadomość, aby mogli wydostać się z twoich wiadomości. Obejmuje to słowa takie jak „ANULUJ SUBSKRYPCJĘ” i „STOP”.Spraw, aby Twoje wiadomości były wirusowe. Wiadomości tekstowe można bardzo szybko i łatwo przekazywać innym osobom. Czasami powinieneś poprosić subskrybentów o zaproszenie swoich znajomych, jeśli spodoba im się Twoja usługa.
Pamiętaj, aby dołączyć instrukcje dotyczące zgody.
Możesz być zdumiony, jak szybko może to sprawić, że Twoja baza danych wzrośnie.Upewnij się, że dajesz swoim klientom łatwy sposób na rezygnację z mobilnych wiadomości marketingowych. Opcje, takie jak kody do tekstu, które mają zostać usunięte z listy dystrybucyjnej, ułatwiają interakcję. Nawet jeśli klienci zrezygnują z otrzymywania wiadomości mobilnych, prawdopodobnie będą pamiętać, że to ułatwiłeś i będą bardziej skłonni do ponownego włączenia się, jeśli zobaczą wartość w Twoich wiadomościach.Podczas prowadzenia marketingu mobilnego ważne jest, aby dostarczać klientom prawdziwą wartość. Urządzenia mobilne są dziś ważną częścią życia. Jeśli wysyłasz wiadomość tekstową, musi być ona odpowiednia i znacząca dla odbiorcy. Nie wysyłaj studentowi zaproszenia na kolację o wartości 5000 USD, kupon o wartości 10 USD okaże się o wiele bardziej wartościowy.Upewnij się, że Twoje reklamy działają na wszystkich typach urządzeń mobilnych. Jeśli twoje programowanie jest dostępne tylko dla jednego typu, takiego jak Android, stracisz na całych populacjach potencjalnych klientów z innych platform. Korzystanie z programowania wieloplatformowego to najlepsza metoda na przyciągnięcie jak największej liczby klientów do Twojej firmy.Kluczową wskazówką w przypadku kampanii marketingu mobilnego jest ograniczenie liczby ofert przesyłanych na Twoją listę. Zbyt częste rozpowszechnianie ofert osłabia poczucie pilności, które w innym przypadku mógłbyś wywołać w umysłach subskrybentów. Wywoływanie poczucia niedostatku zachęca osoby docelowe do korzystania z ofert za każdym razem, gdy są im przedstawiane.Unikaj skrótów tekstowych. Kiedy skracasz swoje wiadomości za pomocą rozmowy na czacie, sprawiasz, że Ty i Twój biznes wydajesz się mniej profesjonalny i wiarygodny. Poświęć trochę czasu na przeliterowanie wszystkiego, aby upewnić się, że Twoje wiadomości są dobrze zrozumiane i że spotykasz się z nimi w profesjonalny i uprzejmy sposób.Chociaż wielu użytkowników telefonów komórkowych łączy się z Internetem, a także korzysta z wiadomości tekstowych, nie oznacza to, że wszyscy ci użytkownicy rozumieją skróty wiadomości tekstowych. Kiedy Twoja reklama jest niespójna z członkiem Twojego rynku docelowego, to jest to potencjalny klient, dla którego straciłeś.Jak wspomniano wcześniej, wiele firm szuka sposobów dotarcia do szerszego grona odbiorców, które różnią się od innych metod marketingowych. Korzystają z marketingu mobilnego, co pozwala im reklamować się na urządzeniach mobilnych. Korzystając z porad zawartych w powyższym artykule, możesz dostosować marketing mobilny do współpracy z Twoją firmą.