Starannie przygotowana kampania e-mail marketingowa może zbudować dużą i lojalną bazę klientów.
Sztuką jest wiedzieć, czego chcą Twoi klienci i jak to dostarczyć. Ten artykuł został zaprojektowany, aby pomóc Ci stworzyć kampanię e-mail marketingową, która będzie skuteczna dla Twojej firmy i przyjemna dla Twojego klienta.Aby mieć pewność, że Twoje e-maile nie wyłączają ludzi, zawsze proś o pozwolenie przed ich wysłaniem. Umieść przycisk subskrypcji na swojej stronie i zachęć stałych klientów, aby zapisali się również na swoich znajomych. Jeśli chcesz zachęcić ludzi do subskrybowania, możesz wyświetlać oferty tylko dla subskrybentów.Im łatwiej jest zasubskrybować biuletyn e-mailowy, tym więcej będziesz mieć subskrybentów. Jeśli masz sklep stacjonarny, poproś klientów o podanie ich adresu e-mail podczas dokonywania zakupu. Jeśli sprzedajesz na stronie internetowej, poproś ich o podanie adresu, gdy będą gotowi do kasy.Spróbuj użyć testów A/B w swoich tematach. Wybierz jeden e-mail, podziel losowo listę mailingową na dwie części i wyślij do każdej połowy tego samego e-maila z innym tematem. Pozwala to w prosty sposób sprawdzić, które wiersze tematyczne generują wyższe współczynniki otwarć, a które zostały po prostu zignorowane w skrzynkach odbiorczych subskrybentów.Powinieneś poprosić swoich klientów o zapisanie się, a następnie potwierdzić, że chcą otrzymywać Twój biuletyn. Chociaż może się to wydawać przesadą, zapewnia, że dana osoba naprawdę chce Twoich e-maili i zmniejsza prawdopodobieństwo, że będziesz miał kłopoty z wysyłaniem spamu.Nie wysyłaj więcej niż jednej wiadomości e-mail tygodniowo. Twoi klienci są zajęci i nie chcą być bombardowani zbyt wieloma wiadomościami. Wysyłanie kilku e-maili tygodniowo może w końcu spowodować, że ludzie usuną to, co wyślesz, nawet bez odpowiedniego spojrzenia i zignorowania twardych treści.Aby pozbyć się wszelkich obaw związanych ze spamem i upewnić się, że nikt z Twojej listy subskrybentów nie znalazł się tam przez pomyłkę, rozważ zastosowanie strategii podwójnej zgody.
Twoja pierwsza wiadomość powinna wymagać pewnego rodzaju dodatkowej czynności, takiej jak odpowiedź lub kliknięcie linku, aby upewnić się, że czytelnik chce otrzymywać kolejne e-maile.Powinieneś kontaktować się ze swoimi subskrybentami w określonych odstępach czasu i potwierdzić z nimi, że nadal są zainteresowani otrzymywaniem od Ciebie e-maili.
Większość firm robi to co dziewięć miesięcy, aby mieć pewność, że nie są postrzegane jako irytujące. Zagwarantuje to również, że osoby z Twojej listy e-mailowej będą naprawdę zainteresowane, a nie tylko zajmują miejsce.Aby każdy e-mail był wyraźny i niezapomniany, postaraj się, aby komunikaty marketingowe były krótkie i słodkie. Każdy e-mail powinien mieć bardzo jasny przekaz i powinien zawierać tylko informacje, media i linki, które są całkowicie związane z tą wiadomością. Zwięzła, ale przekonująca wiadomość e-mail będzie łatwiejsza do przyswojenia dla czytelników niż wietrzna wiadomość, która próbuje wymusić zbyt wiele punktów.Unikaj używania wykrzykników jako kul w swoich e-mailach. Jeśli chcesz wyrazić poczucie pilności lub ważności, użyj struktury swojego zdania i wybranych słów, aby wywrzeć to wrażenie. Nadużywanie tej formy interpunkcji może zniechęcić potencjalnych klientów i sprawić, że Twoja wiadomość będzie wydawać się nieszczera.Już zauważono, że kluczem do udanej kampanii e-mail marketingowej jest wiedza, czego chce klient i czego potrzebuje Twoja firma. Skuteczny plan marketingowy to nie tylko szczęście; musi być starannie wykonany. Skorzystaj z informacji zawartych w tym artykule, aby zaprojektować plan marketingu e-mailowego, który będzie odpowiedni dla wszystkich.